22 days southern experience laatste week Namibia

25 juli 2014 - Clanwilliam, Zuid-Afrika

Na Swakopmund zijn wij via stoffige zandwegen vertrokken naar onze volgende bestemming : Sossusvlei, de must van Namibie. Een verzameling veelkleurige zandduinen van +/- 300 m hoog. Wij zijn om 5u vertrokken uit de lodge en stonden als tweede aan de poort van het park. Wij werden pas toegelaten na zonsopgang waardoor wij dit niet konden zien in Sossusvlei. Het is indrukwekkend maar misschien worden wij teveel gewoon, wakker worden in een tent in het midden van de Wadirumwoestijn was, nog iets, beter. Hier zijn teveel toeristen. Wij zijn natuurlijk Duin45 opgeklommen, 300 m omhoog in het mulle zand. Daarna zijn wij nog door de Sesriem canyon gestapt, klein maar zeer mooi.
Op onze lodge hebben wij ook 2 cheetahs gezien, mooie katten.
Daarna hadden wij een lange rit voor de boeg, tot aan de Fish River Canyon. Deze canyon is de tweede grootste ter wereld : max breedte van 27 km, lengte 168 km, diepte tot 550m. Wij hebben daar rondgewandeld tot zonsondergang.
De dag daarop zijn wij naar de warmwaterbronnen van Ais-ai gereden, waar wij lekker gezwommen hebben in warm water. Alle lodges hebben hier prachtige zwembaden maar niet verwarmd , het water is echt te koud om erin te zwemmen.
Wij zijn dan toegekomen op onze laatste stop in Namibië : de Oranjerivier aan de grens met Zuid-Afrika.
De logde is wondermooi, zoals de meeste waar wij gelogeerd hebben maar hier hebben wij vanuit onze Cabana een wondermooi zicht op de rivier en de bergen, op als onze reiizen hebben wij nog nooit zo een uitzicht gehad vanuit onze kamer.
Deze voormiddag zijn wij gaan kajakken, met enkele stroomversnellingen erbij, in een prachtige omgeving.
Morgen rijden wij Zuid-Afrika binnen, het wordt een lange rit maar op goede wegen, want het geschud en het stof van de zandwegen zijn wij stilletjes beu. De dag daarop rijden wij naar Kaapstad , onze eindbestemming.
Wij hebben hier terug geen internet maar dit deert niet, de prachtige landschappen, het lekkere eten, en de zachte prijzen doen dit vergeten.
Vermoedelijk is dit mijn laatste verslag en het zal bij jullie toekomen als er internet is.
Tot in België.
PS : vrijdag 25-7 : wij hebben nu snel internet, vandaag lange rit in stortregen. Belgisch weer dus ! Morgen is het onze laatste reisdag naar Kaapstad en zondag naar huis. Ik laad vandaag nog een aantal foto's op.

1. Stefan Demey:
    25 juli 2014
    Het zit ziet er echt wel prachtig uit. Nog een leuke terug reis en tot binnenkort.

Stef
  2. Tim:
    28 juli 2014
    Welkom terug in het zwoele Belgie...